Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické poruchy učení u žáků středních škol
Křivánková, Sára
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními poruchami učení na středních školách. Teoretickou část tvoří vymezení terminologie a objasnění jednotlivých po-ruch učení. Součástí je také diagnostika a reedukace specifických poruch učení. Teoretická část je zpracována na základě informací z odborných zdrojů ke studované problematice. Praktickou část tvoří průzkumné šetření zaměřené na jedince se specifickou poruchou učení. Založené na kvalitativním přístupu vypracováním tří kazuistik. Průzkumné šetření je založeno na metodě polostrukturovaného hloubkového rozhovoru a pozorování. Průzkum také čerpá z jednotlivých dokumentů respon-denta jako je individuální vzdělávací plán či doporučení z pedagogicko-psychologických poraden. Hlavním cílem je zjištění, jak žáci se specifickou poru-chou učení zvládají požadavky na studium. Další oblastí je zjištění, co žákům při studiu pomáhá a co naopak je zatěžuje. Jakým způsobem jim jsou nápomocni uči-telé a jak sami vnímají jejich specifickou poruchu učení. Jaké mají žáci vztahy se svými spolužáky a jak vnímali přechod ze základní na střední školu.
Rozvoj porozumění obsahu pravoúhelníku a trojúhelníku
Hájková, Adéla ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Zamboj, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na rozvoj porozumění pojmu obsahu pravoúhelníku a trojúhelníku formou výukového experimentu u žáků šestého ročníku základní školy. Před zahájením experimentu byly stanoveny předpoklady výskytu formálních poznatků a následně byl proveden diagnostický test, který měl tyto formální poznatky žáků odhalit. V testu se vyskytly typové úlohy, které se objevují běžně v učebnicích či pracovních sešitech. Do testu také byly zahrnuty úlohy zaměřené na práci se čtvercovou sítí. Výukový experiment byl koncipován dle pojmotvorného procesu míry v geometrii a hypotetické učební trajektorie. Úlohy, které byly ve výuce použity, byly v průběhu upravovány či doplňovány dle nastalých situací ve třídě. Výukový experiment byl rozdělen na dvě části. První část se týkala porozumění pojmu obsahu pravoúhelníku. Druhá část byla zaměřena na porozumění pojmu obsahu trojúhelníku. Obě části na sebe navazovaly. Cílem experimentu bylo reedukovat případné formální poznatky žáků, dovést žáky ke konceptuálnímu porozumění obsahu pravoúhelníku a trojúhelníku. Na závěr experimentu byl opět proveden test, který ověřil, zda k porozumění došlo, a zda byly formální poznatky zživotněny. Závěrečný test obsahoval podobné úlohy jako test diagnostický. Přidány byly úlohy zaměřené na porovnávání útvarů a na výpočet...
Činnost školního speciálního pedagoga v rámci inkluzivní podpory žáků se specifickými poruchami učení na základní škole
Sejkorová, Soňa ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá činnostmi školního speciálního pedagoga na základní škole, zaměřené na reedukační podporu žáků se specifickými poruchami učení. Teoretická část se zaměřuje na vymezení profese školního speciálního pedagoga, jejího legislativního vymezení a kvalifikací. Popsány jsou činnosti školního speciálního pedagoga v rámci inkluzivního vzdělávání, inkluzivní vzdělávání a postupy pro jeho realizaci na základních školách. Vymezeny jsou jednotlivé činnosti školního speciálního pedagoga, spadající do kompetencí vyplývající z profese, se zaměřením na reedukační postupy u žáků se specifickými poruchami učení, konkrétněji u žáků s dyslexií. V praktické části se formou empirického výzkumu zabývala tvorbou reedukačního postupu inspirovaného u metod užívaných pro rozvoj kognitivních funkcí osob se zdravotním postižením, především u osob se sluchovým a zrakovým postižením. Porovnáním pretestu a posttesu kognitivních funkcí pomocí nestandardizovaného testu, vytvořeného pro výzkum, byla zjišťována efektivnost nastaveného reedukačního opatření. Výzkum má pomoci školním speciálním pedagogům, ulehčit jim plánování hodin předmětu speciálně pedagogické péče a poukázat na možnosti, které se jim nabízí pro výběr stimulačních metod práce se žáky s dyslexií. KLÍČOVÁ SLOVA školní speciální pedagog, základní...
Specifické poruchy učení u žáků středních škol z pohledu učitelů
Vítová, Hana
Tématem bakalářské práce jsou specifické poruchy učení u žáků středních škol z pohledu učitelů. Teoretická část práce se věnuje problematice specifických poruch učení a jejich vymezení. Dále se zabývá příčinami vzniku specifických poruch učení. Seznámí nás s klasifikací a rozdělením poruch. Charakterizuje druhy poruch. Dále se teoretická část zaobírá diagnostikou poškození, možnostmi reedukace a podpůrných opatření. Přiblíží hodnocení a klasifikaci jedinců. V této části bude popsán individuální vzdělávací plán a systém poradenské pomoci jedincům se specifickými poruchami učení. Metodami teoretické části jsou analýza a syntéza informací z odborných publikací a zdrojů. Při praktické části práce bude využita kvantitativní průzkumná metoda, sběr dat proběhne pomoci dotazníkového šetření. Respondenty budou pedagogové vybraných středních škol v Jihomoravském kraji. Cílem praktické části bude zjistit informace, názory, také postoje a přístup pedagogů související se vzděláváním jedinců se specifickými poruchami učení. Získané výsledky budou podkladem doporučení pro pedagogickou praxi.
Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Šustrová, Eliška ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.
Dyslexia and language game in classes of French
Jašková, Petra ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Lingvistická hra a dyslexie ve výuce francouzštiny Klíčová slova: Hra, aktivita, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, speciální porucha učení, reedukace. Abstrakt: Tato práce se zabývá vztahem dyslexie a hry ve výuce francouzštiny. Navrhuje hry a aktivity, které by odpovídaly specifickým potřebám dyslektiků a tím přispívaly k jejich reedukaci. Hry jsou určeny především pro mladší žáky, začátečníky a mohou být doporučeny hlavně pro třídy s integrovanými žáky. Práce se má stát pomůckou učiteli při výběru vhodných herních aktivit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.